9 Ocak 2016 Cumartesi

Ece Göksu&Neşet Ruacan: Slow, Hot Wind

İzmir'de yaşayan bir caz sever olarak Nardis gibi aktif olarak önemli isimlerin sahne aldığı bir caz klübe sahip olmamak belki de en çok yakındığım şeylerden. Bu yüzden ki İstanbul'da olan arkadaşlarıma çok şanslısınız, bu fırsatı değerlendirin derim sık sık. E hal böyle olunca bize de gündemi takip edip güzel konserleri kaçırmamak kalıyor zira bundan başka seçeneğimiz yok :)
Gerçi her ne kadar İzmir'in bu özelliğinden yakınsam da konserlerin komik denecek kadar ucuz hatta bazen ücretsiz olduğunu da eklemek istiyorum.

Yaklaşık 2 ay önce Akbank Sanat'ın Kampüste Caz konserleri  kapsamında Ege Üniversitesi'nde Elif Çağlar'ı dinlemiştik(klavyede Çağrı Sertel, kontrbasta Volkan Hürsever, davulda Ediz Hafızoğlu). Bu konserle açtığım caz sezonumun bir o kadar değerli ikinci konserini iki gün önce Hikmet Şimşek Sanat Merkezi'nde dinleme fırsatım oldu. Şimdi detaylara geçelim.





Caz müzikle alakası olan çoğu kişinin bildiği, Türk caz müziğine çok çok önemli katkıları olan Neşet Ruacan'ın Nükhet Ruacan ile olan TRT arşiv kayıtlarını sürekli dinlememe rağmen kendisini canlı dinleme imkanı bulamamıştım. Bu yüzden benim açıdan epey tatmin edici bir konser olduğunu söyleyebilirim.
Ece Göksu'yu ilk keşfedişim ise Yavuz Akyazıcı Project'e dayanıyor. Türkçe rock/pop ve caz nasıl harmanlanabilir ki diyorsanız ve Turkish Standarts Vol. 1-2 albümlerini dinlemediyseniz dinlemenizi tavsiye ederim. Özellikle Slow, Hot Wind albümünü dinledikten sonra Ece Göksu'nun Türk cazı için önemli genç isimlerden olduğunu düşünüyordum-ki bu konserle tamamen emin oldum.

Konserde de 2015 çıkışlı, adını aynı isimli caz standardından alan "Slow, Hot Wind" isimli albümle birlikte Centerpiece gibi albümde olmayan caz standartları da çalındı. Hatta Beatles'ın Here Comes the Sun parçasını bile yorumladılar. İlk başlarda bir takım teknik aksaklıklar olduysa da solistimizin kadife sesi ve müziğin uyumuyla bunu telafi ettik. :) Piyanoda Can Çankaya, kontrbasta Volkan Hürsever(Elif Çağlar'dan sonra kendisini canlı olarak ikinci dinleyişimdi), davulda Cem Aksel'den bahsetmezsek olmaz. Konser boyunca özellikle sololarda kendimi müziğe kaptırmaktan yerimde duramadım. Eleştirebileceğim tek nokta konser broşürlerinin pek özenli hazırlanmamış olmasıydı. Özensiz bir şekilde kopyala-yapıştır yapılmış ve bazı yerde yazım hataları vardı.

Slow, Hot Wind albümüne gelirsek; Leonard Bernstein, Antonio Carlos Jobim, Duke Ellington gibi cazın önemli isimlerinin caz standartlarını Ece Göksu&Neşet Ruacan&Volkan Hürsever tekrar yorumlamış. Bu tarz albümlerin Türkiye'de çoğalmasını, konserlerin de sıklaşmasını diliyorum.

Dipnot: Bu yazıyı yazmışken ilgili olan arkadaşların Ece Göksu'nun 2012'de çıkarmış olduğu Masal albümüne bakmalarını da tavsiye ediyorum.

Sevgilerle...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder